tisdag 16 april 2013

När livet snurrar på

Dagarna snurrar vidare.

På fredag ska jag åka norrut för att hälsa på min älskade familj. Storebror fyller år och ska firas rejält. Jag har inte varit hemma på hans födelsedag på flera år, så det är verkligen på tiden nu.

Vad köper man i present till någon som inte önskar sig något?

Jag är lite tudelad när det kommer till paket. Å ena sidan älskar jag att jag ge bort saker och göra folk glada, å andra sidan är det så förbannat svårt att lyckas hitta personliga och härliga gåvor som inte bara hamnar i någon hylla eller i en låda på vinden.

Igår pratade jag med en god vän i telefon och vi diskuterade just det; sakerna som hamnar i lådor. De där prylarna som man fått av någon man bryr sig om och inte har hjärta att slänga. Jag har mängder med såna prylar. De flesta belamrar en massa utrymme hemma hos mina föräldrar (ja, jag ska rensa ut i sommar, jag lovar).

Varför sätter jag så mycket värde i materiella ting? Det är precis som att jag är rädd att jag ska glömma bort att vara tacksam om jag inte har något som påminner mig om det.

Vart var jag nu... Jo! Är det någon som har förslag på en bra födelsedagspresent till en storebror som inte önskar sig något?

Avignon, Frankrike 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar