onsdag 17 april 2013

Hej världen!

Jag har skaffat ett gymkort, som jag faktiskt misstänker kommer utnyttjas. Dock lovar jag inget, sett till min historik med diverse misslyckade medlemskap på både träningsanläggningar och kostsidor. Men jag har en bra känsla över det här. Det är ett rätt litet och vänligt ställe, med dansklasser och färgglad inredning. Imorgon ska jag på mitt första träningspass som officiell träningskortinnehavare. Jag siktar på värk i alla möjliga muskler på fredagen och bestående gott mod.

Fortsättning följer.

Annars har jag ganska nyligen vinkat av ett par kollegor som varit på visit och ätit pannkakor. Mitt intresse för matlagning är torftigt och oftast är det herrn i huset som ser till att det står mat på bordet. Men pannkakor, det kan jag laga! Det är rätt meditativt att stå i matoset och höra hur det fräser vänligt i stekpannan. Dessutom är det en enorm bonus att få ha roligt folk på visit som vill äta tillsammans. Tyvärr fick en av huvudgästerna feber igår kväll och kunde därför inte komma. Hon som var inspirationen till pannkakskalaset från första början. Nåväl, jag hoppas vi kan göra om det inom en snar framtid!

Imorse möttes jag av sol utanför dörren och hälsade godmorgon till några vänner som jag saknat sen i höstas:


Jag är bortskämd. Och jag gillar't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar