fredag 19 april 2013

Tuff tuff tåg

Sista arbetsdagen är avklarad och nu väntar långhelg i norr!

Jag sitter i skrivande stund på ett tåg, med ett glas vin och trötta fötter. Det har varit hektiskt på jobbet denna vecka och jag tror jag måste investera i ett par rejäla dojor. Alla mina skor har en mystisk förmåga att gå sönder alldeles just efter att de börjar kännas riktigt bekväma.

Men, jag klagar inte. Tillvaron känns bra, lugn, harmonisk. Jag ser fram emot att lura ut syskonen på shoppingtur imorgon!

Vi passerade just en mindre översvämning. Tågföraren informerade vänligt att vi skulle måsta köra i en "stark reducerad hastighet", vilket i mina öron betydde: "passa på att fotografera nu när det inte går så fort". Folk tog mycket riktigt upp sina kameror, men jag lyckades motstå.

Nu kommer konduktören och vill se våra biljetter.

Tjipp o hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar